Gode råd før dit barn starter

Gode råd før start

Når I har fået plads, råder vi jer til at komme og besøge os sammen med jeres barn.

Det er en god ide op til start, at I går forbi og bruge noget tid på legepladsen, i weekenderne. Her kan jeres barn blive tryg ved omgivelserne inden start.

I Egedal Kommune skal I selv have bleer med til jeres barn, vi vil give jer besked, når det er tid til at komme med flere bleer.

Indkøb inden start: Madkasse til formiddags- og eftermiddagsmad og drikkedunk. Det er også godt at have indkøbt det I skal have med til garderoben

I garderoben er det vigtigt I medbringer:

• 2 sæt skiftetøj
  • Sutter og sovebamse
  • Fodtøj, så vi kan være ude i alt slags vejr
  • Sutsko
  • Overtøj så vi kan være ude i alt slags vejr
  • Navn i alt tøj, sko osv. er en rigtig god ide, det hjælpe os til at holde styr på jeres barns ting.
  • Det er vigtigt at der ikke er snor i huer og overtøj, da snorene kan hænge fast i cykler, legestativ og træer.

Vi vil rigtig gerne have en mappe med billeder af vigtige voksne og ting, hvor der står hvem og hvad det er. Den kan I have med den første dag, vi vil bruge den til at lære jeres barn og kende og til at jeres barn kan kigge i den og vi kan tale om mappen sammen med jeres barn.