De første uger

Inden jeres barns start i Margrethebakken

Inden jeres barns start i Margrethebakken, har vi været i dialog og I vil modtage en velkomstbrev hvor der står hvilken stue jeres barn skal gå på, og hvilken voksen der vil være primær i opstarten. Vi vil inden start med jeres samtykke modtage en trivsels vurdering fra jeres sundhedsplejerske.

Jeres barn er unikt, derfor er det vigtigt at vi se på jeres barns behov i en opstart. Vi har dog erfaring med at indkøringen tager ca. 14 dage, den første dag kommer I klokken 9.30-10.30, her vil I sammen med den primær pædagog være på stuen. I fortæller de vigtige oplysninger, vi skal vide om jeres barn og jer som familie, på denne dag vil I sammen lave en plan for indkøringen, så jeres barn og I får en tryg og positiv start. Vi er bevidste om, at I aflevere jeres guld i vores hænder og derfor er det vigtigt at opstarten er positiv oplevelse for jer. Husk I altid kan spørge, hvis der er noget I er i tvivl om. Efter 4-6 måneder vil I bliver tilbudt en samtale, hvor vi taler om jeres barns trivsel og udvikling.

Hvad skal I have med første dag

I Egedal Kommune skal I selv have bleer med til jeres barn, vi vil give jer besked, når det er tid til at komme med flere bleer. I garderoben er det vigtigt I medbringer:

• 2 sæt skiftetøj
  • Sutter og sovebamse
  • Fodtøj, så vi kan være ude i alt slags vejr
  • Sutsko
  • Overtøj så vi kan være ude i alt slags vejr

Det er vigtigt at der ikke er snor i huer og overtøj.

Vi vil rigtig gerne have I medbringer en mappe med billeder af de betydningsfulde mennesker og andet i jeres barns liv, gerne hvor i under billedet skriver hvem det er. Denne bog bruger vi til at skabe bro mellem hjemme og os.

Når jeres barn er klar til at være her uden jer, medbringer i formiddagsmad og eftermiddagsmad.