Det gode samarbejde

Et fælles fokus

Forældresamarbejdet

Forældresamarbejdet i dagligdagen er en vigtig brik i forhold til barnets trivsel. Et godt samarbejde med en positiv dialog betyder, at barnets forskellige arenaer bliver sat i spil og det giver en bredere forståelse af barnet og barnets følelsesmæssige reaktioner. Sparring og viden mellem personale og forældre er med til at skabe de bedste muligheder for barnet.

Alle børn har en primærvoksen, som varetager den primære kontakt til jer forældre herunder forældresamtaler. I kan altid gå til primær voksen med spørgsmål/bekymringer vedrørende jeres barn. Den daglige kontakt omkring barnets trivsel tager alle medarbejdere del i.

Har I brug for en samtale omkring jeres barns trivsel, kan I altid kontakte personalet, ligesom vi siger til, hvis vi vurderer, at der er behov for en tættere dialog.

Forældrerådet og bestyrelsen.

I Børnehuset Margrethebakken er der et forældreråd. Alle der har mulighed og lyst kan melde sig ind i forældrerådet. Vi har en forældrerepræsentant i områdets bestyrelse, vedkommende bliver valgt ind i bestyrelsen. Det er i Områdebestyrelsen, at der tages beslutninger og det er her man som forælder har mulighed for indflydelse.