Mad og måltider

I Margrethebakken har vi frokostordningen.
Vores dygtige køkkenassistent forbereder den gode mad fra Fru Hansens kælder.
Menuen bliver lagt på Aula hver uge, så I kan følge med i, hvad jeres børn får at spise.
I skal selv have formiddagsmad og eftermiddagsmad med, samt en drikkedunk med vand.

Formiddagsmaden er et let måltid med en bolle eller rugbrød.
Eftermiddagsmaden er et let måltid med lidt brød og grønt.

Vi ser måltiderne som en vigtig energikilde til jeres barns trivsel, de bruger meget energi i løbet af dagen. Derfor er det vigtigt, at de får nogle måltider med næring. For at barnet kan øve selvhjulpenhed, bedes I gøre maden så forberedt, som muligt hjemmefra, dvs. frugt er skåret ud og ostehapser er åbnet og klar til at spise.

Frokostordningen
Forældrene stemmer hvert andet år, om der skal være frokostordning, du kan læse mere om valg af frokostordning på kommunens hjemmeside.

Fødselsdage

Når Jeres barn har fødselsdag, vil vi meget gerne være med til at fejre den store dag. Vi vil rigtig gerne have boller og frugt på alle mulige sjove måder. Vi kommer gerne til fødselsdag hjemme hos barnet, men det er kun om tirsdagen, onsdagen eller torsdagen.

Kage og sødesager

Vi får kun kage til fælles arrangementer som blomstensdag, sommerfest og lygtefest. En gang i mellem kan vi godt finde på at lave pandekager på bålet.